torsdag 13. oktober 2011

Fantastiske Child: "Oisann, men det var ikke meg."

I går var vi på biblioteket i Flekkefjord, verdens nydeligste bibliotek som oser deilig sjel og historie.
Jeg skal ta bilder av biblioteket en dag og legge ut.

Jeg lånte meg en heklebok og ungene lånte seg 2 barnebøker.
Heldigvis valgte de ut en av mine favorittforfattere, og enda til en bok vi ikke hadde lest før.
Lauren Child skriver absolutt helt fantastisk! Det oser barnslig glede, naivitet og troverdighet.
Beskrivelsene og replikkene er så ekte og så humoristiske at bøkene er naturlige vi-leser-denne-boken-omatt-og-omatt.
Jeg må innrømme at jeg til og med har lest dem uten barna til stede, bare for å bli inspirert og gledet Kreativitet og fantasi av en annen verden.

Denne boken var ikke mindre fantastisk enn de andre, og det beste av alt; den har jo til og med moral.
Man lærer barna å ikke lyve, at man kommer lenger med sannheten.. og selv om små barn kan ha de søteste hvite løgner, så er det jo tross alt aller, aller best om de ihvertfall prøver, om ikke bare litt, å si sannheten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar